2009-12-02
21:06:14

Magknip och gammal tant-snack



Pyret gick bra idag. Eller så bra hon nu kunde gå , med sitt magknip. Stackars pricken. Eftersom hon är stört omöjlig att longera när det är såhär kallt ute och jag hade packat in mina frusna fötter såpass att jag knappt kunde gå var det inte så mycket annat att göra än att hoppa upp och ta en lugn tur. Det släppte efter ett tag, som tur var. Hon verkligen älskar hacket !

Kvällen i övrigt har spenderats framför tv:n, pratat i tele med älsk, och stickat. Känner mig som en gammal tant när jag gör det, men det är på något sjukt sätt lugnande. Händerna har något att göra så att huvudet har lättare att slappna av liksom. Jag är en sån där som alltid gör något. Är det inte huvudet som är i rörelse så vill jag få grejja och fippla med fingrarna.

Jag vet inte ens om jag vågar tillägga att jag gillar att lösa korsord med....


// M




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: