2010-02-24
13:54:34

Hårbollen hade magknip..




Dagen blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig.. Hade för det första sjukt svårt att sova inatt, vaknade en halv miljon ggr innan pappa ringde och väckte mig.. Vid halv 8?! Fick då höra att en viss liten prickig dam låg ner i sin box och vägrade äta frukost, så fick pysa iväg till stallet. Hon var rätt så hängig när jag kom dit, och petade bara lite i maten. Då hade hon redan varit ute och gått några minuter. Så stack ut med henne i morgondimman, gick nästan en timme. Hon piggnade till lite iallafall. Tryckte i henne lite olja och ljummet vatten. Stack ut med henne igen efter någon timme, eftersom magen inte ville komma igång, och då började hon bli sig själv igen! Märktes att hon var hungrig på vägen hem, gick och nafsade efter varje gren hon såg. Hon fick stå inne nästan en timme till, innan magen var sig själv. Så har redan avverkat 4 timmar i stallet, och ska tillbaka igen..
Fan va trött jag är. Har precis tryckt i mig världens lunch, hann ju aldrig äta frukost själv.

Men tänkte ta med mig dunderkameran, så det lär ju bli roligt!


// M



Postat av: ebba

sv: ja, hur här du fått dit det från början? :)

2010-02-24 | 17:57:38
URL: http://brejjk.blogg.se/
Postat av: IA

Du är utmanad - kolla min blogg :P

2010-03-06 | 12:10:54
URL: http://missia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: