2010-01-15
11:19:11

Underbara fredag!



Härligt, det är fredag, jag har hunnit göra allt allt jag skulle ha gjort på nedervåningen innan städerskan kommer, (inklusive två lass tvätt, pluspoäng!) Vädret är lovely och det är Niklasträning ikväll! Känner mig rätt så peppad, var längesen vi hoppade nått nu.

På minussidan har vi istället att  ryggen fortfarande är knepig, och att pyrets svans och bakben är nersölade som tusan. Vita hästar är jävligt svåra att hålla snygga. Om dom såna grisar som min häst. Nej, svansen har hon väl inte kladdat ner med mening, men alla fläckar på halsen hade hon kunnat hoppa över. Och allt vatten är fruset, så kan inte tvätta av det värsta heller. Vi får se hur långt man kommer med en ryktsten. Någon som har tips på hur man kan få ren svansen?

// M
Postat av: Ina Jacobsen

sv: tack för omtanken! Amigo är hemma i stallet igen och mår prima! Nu gäller det bara att hålla extra koll på honom eftersom ingen vet vad som egentligen utlöste koliken. Ska skriva ett inlägg om detta ikväll, håll utkik!



Ha de gott

Kram Ina

2010-01-15 | 11:54:36
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Ett tips till fläckar på kroppen och svansen är torrshampoo. På sommaren går det ju att tvätta men jag har för mig att jag har ett "recept på en blandning med jodopax för vita svansar, någonstans.... Låter lite konstigt men...

2010-01-21 | 19:44:51
URL: http://www.sibborps.com
Postat av: Desireé Pettersson

Hej! Ett tips till fläckar på kroppen och svansen är torrshampoo. På sommaren går det ju att tvätta men jag har för mig att jag har ett "recept på en blandning med jodopax för vita svansar, någonstans.... Låter lite konstigt men...

2010-01-21 | 19:45:51
URL: http://www.sibborps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: