2010-01-12
20:26:43

Nu ska jag förklara hur tjejer åker buss.


Alla som bor här i trakterna vet att det håller på att ske en stor förändring i busskortens värld. Papperskorten ska väck, plastkorten är den nya grejen. Januari är den sista månaden som papperslapparna gäller, alltså ska man passa på att åka slut på de där sista slantarna man har på dem. Detta innebär även nya maskiner, och eftersom vi är inne på slutspurten är det ingen idé att laga dom gamla när de går sönder. Man får alltså åka gratis titt som tätt , bara man viftar lite med sin papperslapp och ser förbannat söt och blond ut.
Detta var även hur det gick till idag, jag börjar bli lite orolig över att jag aldrig kommer få slut på mina papperslappar.

Men hur ska man egentligen tolka det när jag får hoppa på och åka gratis, medans en kille runt 20år vackert får köpa en smsbiljett och vänta på nästa buss?

Dåligt gjort, men ibland är jag glad att jag är så blond och förbannat söt.


// M


Postat av: Louise

De där papperslapparna man trycker ner i en grön låda?

2010-01-12 | 20:40:55
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Sofia

jaa, det är egentligen svårt att beskriva för dem som inte har häst. de kommer aldrig förstå känslan man har med sin häst.



haha ibland är det bannemej bra att vara tjej!

2010-01-13 | 18:09:33
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: