2010-01-03
19:17:28

Man lär sig av sina carpaccios.



Är så frusen att jag väntar en stund med att sätta igång, varför är man varm ute med fryser röven av sig inne?

Kom på att jag aldrig skrev något om filmen igår, men den var riktigt bra. Även om man känner igen hela historien från indianerna, så behövs det alltid fler påtryck från alla håll om att vi ska vara rädda om våran jord. Den var fantastiskt bra gjord och timmarna gick riktigt snabbt. Verkligen sevärd!

Gjorde dock en dundertabbe innan filmen, när vi skulle äta... Jag var inte särskilt hungrig, så jag tänkte att jag skulle ta en förätt. Och köttälskare som jag är så fastnade jag för rätten som beskrevs som limemarinerad oxfile. Vad jag inte visste var att när den går under benämningen carpaccio så är den rå!

När mina rara föräldrar berättar detta för mig efter vi har beställt så känner jag kallsvetten bryta fram, vad tusan hade jag gett mig in i? Extra komisk blev ju situationen av att min lillasyster  är vegetarian, och dom hade trixat och sprungit fram och tillbaka en stund från köket för att se om det gick att skaka fram ett par vegeteriska sushibitar till henne.

Och så beställer jag rått kött liksom. Lyckat.

Men det gick ner, man kände bara smaken av marinaden. Men jag lär ju inte göra om det direkt, hehe.

// M


Postat av: Anonym

fin blogg!!

2010-01-03 | 21:10:44
URL: http://stunzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: