2010-01-10
17:08:30

Hatar söndagar. i alla fall denna.


Fy, idag är en riktigt jävla skitdag. K åkte hem, Pyret gick skitkasst, jag har ont i kroppen och jag är rädd att hästkraken har det med. Till råga på allt så har jag en riktig fuldag, och nu har vi inget vatten hemma.
Åkte med Maria till ett ridhus förut,för att hoppa lite med henne. Hinner bara upp och skritta ett halvt varv på långa tyglar när Pyret får ett frispel och sparkar bakut och flänger runt. Hade ett ylletäcke över sadeln så när jag skulle klämma mig fast med benen så bara glider jag. Tjoff så låg jag på backen. Hon var peppad och taggad en stund till efter det, men sen dog batteriet. Hon sög inte alls på hindren och verkade inte ha kul överhuvudtaget. Hon blev även svettig, fast jag bara hade ett ridtäcke i fleece och det är ett säkert tecken från hennes sida att något inte stämde. Så antar att hon sträckte sig när hon sparkade. Själv så slog jag i svanskotan i landningen och min jävla problemrygg börjar värka som satan nu. Fy, vill bara krypa upp i K's famn och kolla på en bra film med det går ju inte nu.

Och ja, jag kan väl inte påstå att jag red så jävla bra heller. Men Pyret har varit på helt annat humör nu det senaste så det var en rejäl besvikelse att dagens ridpass gick så dåligt. Hon har varit så jäkla taggad och känts så himla fin. Fy, finns det någon mörk håla jag kan få försvinna i en stund?





// M



Postat av: findel

sv: super!

2010-01-10 | 18:14:14
URL: http://findel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: