2010-01-14
22:38:37

Bettfundering

Då var man klar med den vanliga vardagssörjan. Som innebär att ta in alla hungriga hästarna, inklusive hingstarna med på tok för mycket energi och på tok för lite självbefarelsedrift. Man kan ju inte kalla det för något annat än att de utmanar ödet när de kastar sig ut på isen och ska hoppa och studsa. Den ene är lite som K´s mammas hund dessutom, vill ha något i munnen hela tiden.Han tar gärna tag i grimskaftet och drar rakt upp, och ser ut som att han ska leda människan istället. Han är ju rolig, även om det är lätt att hålla sig för skratt när han gör det.  Ska försöka vara duktig och få med dessa två gossar på bild någon dag, är alldeles för dålig på att ta kort känner jag...

Pyret gick bra, red på hacket igår med , och bett idag. Provade ett tvådelat, som är lite kortare än de tredelade jag brukar rida på. Hon gick bra, men upplevde henne som lite seg. Tycker hon lätt blir det när betten är lite tjockare, som detta var. Tillfällighet, eller är andra hästar med så?







// M



Update; Försökte publicera för flera timmar sedan, men det funkade inte? Jaja, bättre sent än aldrig.
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Bra tips! :)



Har för mig att jag ridit Tuffe på ett tjockt tvådelat en gång i tiden, dock är han ju alltid seg när han får chansen så det är svårt och svara på... x)

2010-01-14 | 22:48:29
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Samma här! Julias gamla shettis var dock riktigt jobbig, särskilt på sommarbetet där staketet är lite "glesare"... xP



Det har jag också hört! Föredrar dock "normalstora" bett, tycker att det ligger bättre i hästens mun :)

2010-01-15 | 08:57:22
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: