2009-09-28
18:37:08

Mums!... Not...

Japp , då har man .. Bakat... Det är en skam att erkänna , men mästermuffinsbagaren har misslyckats. Grovt dessutom. Såpass grovt att brandlarmet gick igång. Ingen fara på taket , men vi gjorde så mycket smet att vi fick dela upp det på tre plåtar , och en av dom fick vara allra,allra överst i ugnen. Smart drag Martina. Jävligt smart drag. Med tanke på att dom blev kolsvarta. Och närapå självantände. Och en jävla rökutveckling. Vi sprang ut med vovvsingarna i två minuter , och under dom ynka minuterna hann hela köket bli rökfyllt. En liten syster kände sig manad att sticka ut huvudet och berätta om hur det utvecklades. Haha , behöver jag berätta om hur snabb jag var in?
Jag och Maria som hade planer på att göra smaskig glasyr och allt, attans. Den översta plåten är kolsvart, den understa rinnig. Snälla, släpp inte in Martina i köket igen!

usch

Det ser väl mumsigt ut?.... Och nej , det är inte chokladmuffins. Dom skulle vara vanliga , vita....


Som ni ser misslyckades man dessutom med glasyren. Jag ger upp.



//M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: