2009-09-01
21:37:47

Markarbete

Tränade som sagt för Linda idag , det gick lysande!
Pyret var lite (läs: väldigt) motsträvig i början och ville inget alls, men hon lossnade helt sen.
Min ponyhest kan verkligen få såna trotsdagar då hon bara vägrar göra det jag ber om , lägger jag till skänkel låtsas hon som att hon inte märker något, eller börjar sura. Gör man en pytteminiliten halvhalt som man hoppas hon knappt ska märka när man bara trycker till försiktigt med knäna gör hon en tvärnit. Ber man henne böja sig tvärsvänger hon och ber man henne svänga böjer hon sig bara. Och jag har ridit henne i 4 år snart , jag vet hur jag svänger, gör halvhalter och hela baletten med henne. Men som sagt , det är en hon, och ston har ju sina dagar..

Så idag blev det massor med träning på mittvolten, med två bommar liggandes längsmed mittlinjen.
Vänster går hur bra som helst , men hon var värre i högern. Som sagt , hon lossnade helt och rullade på kanon efter en stund. Hon är svagare i högern , tvärtom mot hur många andra hästar är , och blir lätt lite fyrtaktig i den galoppen. Sån har hon alltid varit , så det jobbar vi på jämt ..


Apropå att byta ämne helt, jag blir så trött nu när det blir höst, och det blir mörkt så tidigt!
Tur att det fortfarande är ljust på  morgonen när man går upp , sen när det är mörkt då med kommer det bli tungt ..
Får kör på min vanliga planering , tre väckarklockor utspridda i hela rummet =)
Är det någon mer som blir tröttare nu när mörkret kommer ?

Och jaa , jag vet att det var sol och varmt ute idag , det är  såna dagar man bara njuter av nu när man vet att det kommer bli kallare! Gick en lång promenix när skolan slutade, och satt ute på rasterna med Louise.
Njut!

// M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: