2009-09-16
15:28:43

Japanska jätteostron

Så , då var skoldagen avklarad. Dags att börja med resten!
Fick sitta och titta på saker i mikroskopet , tittade på allt vi fångade i måndags. Och herre min gud så äckliga vissa saker va. Sedan var vi så snälla  i min grupp (Läs:Sebbe ) så vi anordnade krabbmatcher. Oh , det var ju underhållande.
Nej då var det mer liv i räkan som hoppade ut på min hand när jag skulle titta på den i mikrot. Jag skrek till och flög iväg och välte stolen, råkade kasta iväg  kräkan dessutom. Jag är inte rädd för räkor, jag är rädd för kräkor som gör hastiga rörelser och attackerar mig när jag har förstorat upp dom massor! Tror ni min klass fick sig ett gott skratt?


För att prata om något annat ; Jag vet att jag stavade fel på pancakes. Av den enkla anledningen att jag uttalar det på 100 olika sätt. Pangkakor, panncakes, pancakes. Välj själv ! Och jaaa, panncakes börjar man med att uttala det på svenska och sen slänga till med ett "cakes" .
Trodde det inte var många som hade missat att jag försöker använda en smula humor i mitt bloggrecept, men glömde uppenbarligen tända ironiskylten.

Över till något roligare- Dags att snacka naglar!
Jag är själv barnsligt förtjust i längre , eller i allafall välvårdade naglar. Fejk som äkta , bara dom inte ser ut som mina brukar göra- korta, söndriga , nerbitna. Har extremt sköra nails, dom flikar upp sig och delar sig i lager, går av så långt ner dom kan och jävlas allmänt. Att man är mycket i stallet gör inte saken bättre heller, högerhanden ser alltid värst ut . Har provat att smörja med olivolja och idomin, vilket hjälper men dom klarar fortfarande inte tillräckligt för att kunna växa ut... Brukar försöka måla dom , bara för att jag ska vara extra rädd om dom helt enkelt. Funkar väl till en  viss del , men inte direkt så jag avstår från att göra allt det vanliga "för att jag är rädd om mina naaglaar!" Tror ni det hade funkat att lacka dom med superlim eller nått?? Är snart beredd på drastiska metoder, men har ju inte råd att förlänga , förstärka och fixa fejk varje månad. Och lösnaglar flyger snabbare än snabbt så fort jag använder händerna det minsta. Tips efterlyses!

// M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: