2009-09-03
19:41:08

Inställt

Skulle varit och gjort mina kval för fälttävlan ikväll , men har fått dundermensvärk så fixar inte det.
Många tycker att lite mensvärk är väl ingenting , och jo , jag tar värktabletter , men det går inte . Jag får så sjukt ont så jag kan ofta inte stå upp , inte gå eller räta ut benen från kroppen. Jag fick åka in till sjukan när jag hade så ont att jag höll på att spy , och tillslut blev helt snurrig av  smärtan .
Stor chans att det är en kronisk sjukdom , som min mamma antagligen har.
Var 10:e tjej/ kvinna lider av Endometrios , men vet ofta aldrig om något .
Man kan bara ställa säker diagnos genom att öppna, dvs göra titthålsoperation , och om det är endo förvärras det ofta då , eftersom det älskar att leva i ärrvävnad.

Ja , jag vet att jag babblar om sjukdomar, därför tänker jag inte skriva ett längre inlägg om endo. Om det inte kommer önskemål of course!

Men faktum är att magontet finns där flera ggr i  veckan , inte några dagar i månaden som det ska vara. Klart som fan man blir både orolig och vill gnälla av sig .
Postat av: Sofia

oh tack för att du skrev så! behövde det :)



åh fyfan, det låter hemskt. Jag har inte riktigt lika hemska men jag mår ofta väldigt illa.

2009-09-04 | 00:32:21
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: