2009-09-16
21:46:01

Hej och hå , i backen vi gå

Äntligen hemma igen , känns gött som fan med tanke på hur ryggen värker. Tummen ner för att den och axeln börjat bråka igen.

Var ju som sagt och klättrade med Maria ( har fortfarande inte lärt mig hur man länkar, sorry!) och det gick .. Hyfsat , sett från min sadel. Pyran tyckte först det var otroligt tråkigt eftersom vi brukar vara uppvärmda och redo att börja direkt när vi kommer upp , men eftersom det blev transportåkning idag var vi ju inte igång. Och sedan upptäckte hon helt plötsligt vad som hände, laddade som tusan men använde mest energin till att bråka . Tyvärr. Men klättringen gick bättre , där sänkte hon sig i en riktigt låg form . Utom i galloppen , där var det tydligen fokus på att bara komma ikapp Maria och Donna ..

Det var så typiskt , jag var i god tid till stallet och gjorde iordning Pyret , hade precis sadlat när jag får ett sms från Maria att hennes häst tappat en sko . Som tur var så kunde hovslagaren slå på den direkt , men jag sadlade av sålänge och släppte in henne utan täcket. Tro fan inte kräket lägger sig och rullar sig , i det grisigaste hörnet hon hittar. Höll på att mocka en annan box då , så märkte inte vad hon sysslade med försen det var för sent .
Sammanfattningsvis kan vi säga att min häst har ett tryne.


P&D

Det ser så himla komiskt ut.. Pyret och Donna , gott folk!
Bild snodd av missia.blogg.se

//M



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: