2009-09-20
19:47:33

*gäsp*

Försöker förstå mig på dom som sitter och jobbar på bussen. En söndagskväll liksom?! -Kanske bara är jag som är slapp, men matteboken ligger toppen där den ligger. Pluggade ju på vägen upp , ingen idé att försöka överanstränga sig. Vem vet , jag kanske sträcker tummen ?

Är supertrött, men om jag börjar pimpla i mig kaffe nu kommer jag aldrig somna när jag kommer hem. Det kallas kass planering! Men såg inte direkt ett behov av att  behöva planera min bussresa. Ack vilket misstag.

Annars då? Jo , bussen tystnar aldrig , dom som hostar turas om , rullande schema här ! Höhöhö, kass humor jag har. Så det blir när jag lämnas i min ensamhet och förväntas underhålla mig själv i fyra fucking timmar.
Känner mig smått hatisk över dom jävla tidningarna jag köpte , som inte är tillräckligt intressanta för att kallas underhåll för stunden. But hey, thats just me!

Kändes lite jobbigt (läs:gråtfärdig) att lämna K , det är i dom stunderna man inser hur mycket man tycker om honom. Men ska samtidigt bli skönt att komma hem till Pyret. Har krävt flygande rapporter från T hur det har gått =P

Nej , jag är inte den människan som behandlar min häst som bara häst. Jag har fäst mig vid henne alldeles fär mycket för att det ska vara möjligt , hon är ju min lilla sötnos. Jag blir arg när det går dåligt , för att det uppenbarligen är jag som gör fel. För att jag inte ber henne på ett sätt så att hon förstår. Jag är inte ute efter att hoppa dom högsta höjderna , få hoppa i globen, scandinavium eller något av dom sakerna. Jag rider för att det är roligt , för att hästen tycker det är roligt och för att vi båda mår bra av det. Och det har definitivt blivit för mycket harvande i manege/paddock det senaste, faktum är att det blir bättre träning ute. Ja , ni läste rätt- när man är ute och traskar i skogen. Det kom ju inte direkt som en nyhet , men hallå , Pricken gick bättre efter att jag hade ridit i skogen i princip hela sommaren ( Red endast i ridhus 3-4 ggr) än vad hon någonsin gått förut. Dessutom har hon aldrig haft såna rygg- och rumpmuskler innan. Så min plan för hösten är att så länge det går rida ute! Klättra och bara ha det fint, vi har väl alla märkt skillnaden på bjudning, skog vs. ridhus/paddock?

Är i Borås nu , har starka planer på att attackera snubben som sitter och skrattar åt något han sitter och kollar på på datan.

//M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: