2009-09-15
21:31:32

Dressyrprogram

Träningen gick sådär .. Pyret har ju alltid bara blivit tränad för hoppningen , hon är 11 nu och lärde sig att inte slå upp huvudet i galloppfattningarna för ett år sedan.. Så det får ta den tiden det tar , men som det verkar nu kommer hon aldrig någonsin acceptera att man sitter ner i traven. Hon tassar på som en liten prinsessa och fixar biffen annars , men sätter man sig ner går det åt helvete. Jaja , det kommer väl- är fram tills dess tacksam för alla tips man kan få!
Fuskade med gramanen idag , Linda ville det. Och vi kom fram till att jag ska rida dressyr på det tjockare bettet , som hon hänger sig mer på , bara vi lyckas få henne att gå stadigare i formen och låta mig sitta. Så kan jag ha det tredelade , lite tunnare i hoppningen och variera efter hur bråkig hon är i munnen annars.
Så hänger hon sig för mycket blir det ett tunnare bett, slår hon för mycket så blir det ett tjockare.
kommer nog bli tunt två dagar och sen ett tjockt en dag , känns som att det är vad som behövts hitills.



och ja , jag fick väl också vara med på ett hörn :)

// M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: