2009-09-17
13:32:59

Dags att gro vingar?

Redan hemma från skolan , fanns ingen lärare till sista lektionen , och vi var inte alltför peppade på att plugga själva när vi kunde dra.

Dagens problem :
  • Komma till stallet. Har bestämt med Maria att vi skulle ses och glo på film efter jag hade ridit, så det måste bli gjort så fort som möjligt. Men min cykel står ju kvar där. Och skitungen har inget körkort. Och inte heller något busskort. Och inte heller några kontanter att betala busshelvetet med. ( Tar dom fortfarande kontanter på bussarna ens ?.. )
  • Lyckas lösa den stora gåtan med hur man ska komma till stora staden imorgon. Har ju som sagt bokat biljetter , (Ni får veta till vad imorgon!) men jag måste ju klura ut hur jag kommer dit med. Och tänker inte betala hur mycket som helst för bussen . Växer tyvärr inte pengar på träden här hemma.
Möjliga lösningar:
  • Gå. Och sedan ta cykeln hem. Låter inte som en bra lösning i mina öron , men lutar åt det nu ..
  • Sno en bil. Låter mera lyckat , med tanke på att jag inte krockat ens lite på dom tre gånger jag har kört bil.
  • Flyga. Mystiskt gro vingar över natten, Problemet är löst!
  • Rida. Hästen har ju ben , so what att man kommer behöva börja mitt i natten ?! Kan dock bli vissa problem med uppstallning..
  • Ta en taxi. Har ju inte råd att slänga massa pengar på att åka kommunalt , men en taxi är fett värt det!
Är det någon som har ett förslag på vad som låter mest vettigt så är det bara att dela med er av era åsikter..

// M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: