2009-09-18
12:28:34

Bus4you

Hade sånt jäkla flyt att farsgubben skulle in till stan och göra en grej för jobbet idag. Så kunde åka med honom in ! Sitter på bussen nu , biljetterna jag köpte var nämligen bussbiljetter till Linköping! Så är på väg till min kärlek . Tyckte ju att det var så jäkla smidigt att det fanns eluttag och trådlöst internet på bussen , hade planerat att leka med min lilla minidator nästan hela vägen. Men , eftersom jag bestämde mig för att hoppa på denna buss så är det väl klart som korvspad att inget av det funkar. Inte heller kaffemaskkinen , som jag tänkte terrorisera och spendera åtskilliga småmynt på. Så när datorns batteri dör är det hej matteboken istället. Men tro det eller ej , jag tycker om matte. Så jättehemst lär det väl inte bli. Men känner mig inte alltför peppad när jag hade tänkt roa er istället.

Helgens planer är annars att flytta , eftersom K lyckats få en lägenhet i Finspång och slipper åka 14 mil om dagen till och från jobbet.

En liten fundering : Jag kommer spendera dom 4 närmsta timmarna sittandes på en buss, var det konstigt av mig att dra på mig mjukisbrallorna?? Bussen kommer gå enda till sthlm , och alla sitter i jeans och är allmänt uppklädda. Jag hade fått krupp utan problem om jag hade varit tvungen att trycka mig i ett par trånga jeans och känna mig som en stoppad korv hela vägen.

Kanske hörs senare!

// M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: