2009-10-05
20:06:57

självmordskaniner <3

Tjenis , idag har man minsann haft fullt upp. Hunnit med skola, bråka med mammsi lite och hälsat på farmor.

Och lyckats glömma telefonen hemma, smart drag.

Jag är den där typen som alltid har min telefon med mig, fipplar på den och bara håller den i handen.
Jag bara är sådan, och jag blir smått nervig över att inte ha den med mig. Så jag snodde Viktors och satt och lekte med den i skolan .. Har tyvärr en väldigt ful ovana att konstant kolla på klockan när jag har tråkigt , när rasten närmar sig eller bara för att . Kan vara smått påfrestande för folk man inte känner så väl , att jag hela tiden kollar klockan. Oftast kan jag inte svara på vad den är om dom frågar, jag glömmer av det lika fort igen , antagligen eftersom det inte spelar någon roll utan bara är en vana.


Pyret vilade idag, så passade på att hälsa på farmor. Var toppenmysigt, min farmor var min bästa vän när jag var liten ( ja, vi bor på landet , vadådå ? ) och jag försökeer fortfarande att hälsa på henne så ofta jag kan . Tyvärr aldrig tillräckligt ofta. Vi spelade kort, drack te och knapra i oss en vitlöksbaguett som farrmor har blivit barnsligt förtjust i . Jag tycker det är hur mysigt som helst, när äldre människor upptäcker saker som vi alltid tar för givet.
Hon fick en micro i julklapp för några vintrar sedan, hon tycker det är en så himla smidig grej . Innan har ju hon tinat och värmt allt i ugnen, hur många av dagens ungdomar gör det när vi bara kan slänga in den i micron några minuter istället ?
Senaste tekniken som införskaffades till henne var en pensionärstelefon, den ser ut som en stor miniräknare och är skitsmidig för en gammal panchis att förstå.

Nu har jag tjatat tillräckligt om min farmor, har en känsla av att det bara är intresseklubben som fortsatt läsa ner hit.






Det här är nog förresten en av mina bsoluta favoritböcker. Ni kommer nog få se mer av den inom kort....



//M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: