2009-10-13
15:20:59

Virvelvindar

Du tittar på ett inlägg som är fullproppat med mina egna tankar och funderingar, om du inte har förnyat ditt medlemsskap i intresseklubben nyligen tror jag du gör bäst i att scrolla ner..

Som jag sagt förut så har jag världens bästa vänner. Men det finns trots allt olika sorters vänskap, Vissa hälsar man bara på lite snabbt när man möts på stan medans man tar en riktigt lång fika med andra man stöter på. Vissa har man samma intressen som , andra delar man inte en enda åsikt med, men man kommer överrens ändå.
Vissa är bra på att lyssna när man har det tufft, stötta och få en på bättre tankar medans andra sprudlar av energi och drar men andra i deras underbara virvelvindar.

Sedan finns det dom som ställer frågor och säger saker på ett väldigt oskyldigt sätt men samtidigt får en att må sämre. Dom orden måste inte alltid vara att man är sämre eller fulare , men dom har precis samma effekt. "Vänner" som man ställer upp för , och stöttar och hjälper så gott man kan , men som aldrig kan ge något tillbaka. Människor som alltid tror att dom är lite  bättre, att enda sättet att göra rätt på är sättet som dom gör det på , människor som måste ha kontrollen och aldrig gå med på någon annans planering. Ni vet vilka jag snackar om , dom där som inte är helt säkra på om den nyinköpta tröjan verkligen är i din färg, föreslår att du kanske ska prova en annan frisyr när du precis gjort dig snygg inför krogen, som alltid ska vara bättre och berätta vad h*n varit med om när du berättar något. Vännen som du bjuder med på bio, men som aldrig bjuder med dig.

Jag har själv vissa vänner som jag inte blir pigg och glad att umgås med , tvärtom känner jag mig iställer bara trött och värdelös. Och det är verkligen inte något jag strävar efter i en vänskap .






Visst är det så simpelt som att man ska sluta umgås med dom , men vissa gånger är det gamla, nära vänner som har förändrats av olika anledningar, eller så har man väldigt roligt vissa gånger men mindre skoj andra .
Jag vill gärna ge många en chans mer än vad dom förtjänar dessutom , mindre smart drag.

Vill dessutom lägga till att jag har många underbara vänner , som man skulle gå genom eld och vatten för utan att tänka efter två gånger.

//M




Postat av: IA

Vet precis vad du menar.. men dom vännerna som bara "trycker ner" behöver man ju inte umgås med :)

2009-10-13 | 16:53:15
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: IA

SV: Ja, då är det kanske svårare. Men vill man inte sluta umgås så får man hoppas att dom roliga stunderna väger upp det ;P

2009-10-13 | 17:29:29
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: F e l i c i a

Sv: Det var mindre roligt :( Du får krya på dig!

Med mig är allt på topp!

2009-10-13 | 18:41:34
URL: http://fillanhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: