2009-11-06
22:21:09

Träning för Niklas Jonsson

Hann inte uppdatera och fick inte med mig datan förut.


Men träningen gick kalasbra, jag minns knappt när Pyret gick såhär bra senast. Hon är så himla mjuk och fin, och arbetar i gallopen istället för att bli studsig.
Niklas sa att det var jättestor skillnad sen förra månaden, och att hon såg jättefin ut.
Kan meddela att hon kändes helt underbar att rida, det var knappt så jag kunde låta bli att arbeta henne när jag väntade på min tur. Men hon ska ju orka ett pass imorgon med.
Ja, hon hade verkligen en bra dag idag. övningarna passade verkligen henne med, vi började med att travhoppa ett räcke , sakta av till trav, komma över travbommar och sedan travhoppa ett till räcke. Efter en stund längde han bommarna som låg i mitten, så det blev travhopp- 4 gallopsprång-3 bommar- 4 gallopsprång-räcke.
Pyret rullade på som om hon aldrig hade gjort annat. Min lilla prick. Hoppade även lite på volt och i serpentiner, innan vi avslutade träningen med att hoppa 3 studs- 2 gallopsprång-oxer- 3 gallopsprång- räcke. Pyret gick att reglera så att vi både råkade få långt och kort inför sista räcket, hon lyssnade toppen på allt jag bad henne om.

Undrar om det har att göra med att jag lurade i henne lite druvsocker innan? Brukade vi göra med ponnyn jag hade, för att hon skulle vakna till på tävlingar. Hon tumlade gärna runt lite i sin egen värld annars =p
Nej, nu tänkte jag gå och lägga mig. Ska ju iväg tidigt imorgon.




Pyret, för snart 4 år sedan om jag inte minns helt fel...


// M

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: