2009-11-12
19:04:11

Ni kan även kalla mig telefoningenjören

Hej och hå, vilken dag det har varit. Har väl inte hänt så mycket egetnligen, men är toktrött. Var förbi skolan några timmar, synd att dom glömt säga till mig att det är temavecka. Så hade absolut inget att göra eftersom alla andra var så insatta i sina projekt, så det slutade med att turen dit och hem var längre än tiden man var där. Och ja, jag var där tre timmar, fatta vad segt bussarna går. Hatar när inga byten kan funka. Oroa er inte, jag sköter min skolgång. Skolkar inte, ni som följt mig ett tag vet varför jag inte är där mer än vad jag är.

Var förbi hos läkaren igen dessutom, dom mötena tar verkligen på krafterna. Tur att jag är så duktig att jag planerade in Prickens vilodag idag.

Det har faktiskt inte hänt så mycket mer idag.

Var förbi hos min kära farmor med, hon var eld och lågor äver att hon hade köpt en ny telefon. En mycket bättre, nyare variant påstod hon. Senaste på marknaden inom det området, mindes hon bestämt dom hade sagt i affären.
Bör nog tillägga att hon haft sin gamla så länge jag kan minnas, så den borde vara närmare 20 år.
Hon var så stolt och ville att jag skulle hjälpa henne plocka ihop delarna, och vad får jag se när jag öppnat lådan?
Den är exakt likadan som den gamla hon hade. Inte lika sliten  i färgen bara.

Jag gillar min farmor.


// M



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: