2009-11-16
18:32:29

Jekyll & Hyde

Ni vet hur det känns att få blodtrycksfall när man reser sig för fort när man suttit ner länge?
Jag får sådana väldigt ofta, gärna på otrevliga ställen som bussen, eller bion, eller klassrummet. Vissa gånger så extremt att benen viker sig, oftast så det bara svartnar för ögonen.

Min plan är att tuta på som ingenting, dom släpper ju efter någon minut och man kan ju alltid låtsas stå och beundra en stol eller nått så länge.

Förutom när jag är hemma, då vet jag var allt står behöver inte vara rädd för att springa in i någon.

Sagt och gjort, ska ut i köket och göra en fullkornsmacka fullproppad med massa nyttigt pålägg, och möjligtvis en kopp grönt te till?


Men vad händer?

När blodtrycksfallet börjar lätta, ser jag att mina händer är i full fart med att ta av plasten så den mjuka pepparkakan som stod på bänken. Mitt vanliga jag tänker Nejnejnej! Det hade varit mums, men icke!
Medans blodtrycksfalls-jaget redan har hunnit moffa i sig halva.

Dom kan vara en sån pain in the ass, blodtrycksfalls-identiteterna.

Måste verkligen börja sätta mig upp långsamt och allt det där, så att jag inte råkar äta upp resten av glassen som finns i frysen.....


// M



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: