2009-11-11
22:48:37

Dagens äventyr

Jisses så fort den här dagen har försvunnit. Smet iväg till Maria och hjälpte henne klippa en lite bångstyrig häst, inte så konstigt med tanke på att det var första gången. Klippmaskinen var hemsk, och han gjorde sitt bästa för att tala om för oss att vi borde hålla oss undan för den. Främst genom att föregå med gott exempel, och jag kan meddela att det ser lite halvkomiskt ut när en stor bjässe till häst, som är närmare 180 i manke försöker krypa ihop i ett hörn och göra sig osynlig. Vi fick löst det genom att stoppa bomull i öronen till slut, när den lite smidigare och tystare maskinens batterier dog och vi faktiskt var tvugna att ta den större, brötigare.

Lite synd nästan att IA inte filmade mina små löjliga försök att hålla bjässen på plats när han fick för sig att det var nog-flög som en liten vante så fort han slängde upp huvudet!



Sen när man hunnit hem och vända så var det dags att ta itu med min egna lilla pärla, mötte upp T i stallet. Efter vi hade tagit in alla hästar och gjort iordning våra egna så var det dags att masa sig ut i den kalla, mörka manegen.
Pyret gick som en klocka, var pigg och igång med lyssnade kanon, visade inte alls den sidan där hon bara försöker smita undan bettet och vara käftig. Och nej, jag är faktiskt inte ironisk den här gången =P

Vi tränade mycket balans idag, och att komma ner ordentligt i sadeln. Både jag och T behövde en sån omgång. Så värmde upp med att stå upp i traven på långsidorna, och sitta ner på kortsidorna. Senare under passet slängde vi in mycket halvhalter, och jobbade även med att få den hetsiga ponnyn att slappna av över dom upphöjda travbommarna. Tro det eller ej , men vi hade kalaskul!


Nej, nu ska jag krypa till kojs, det är en dag imorgon med.


// M
Postat av: Sofia

tack så hemskt mycket :')

såg det nu att jag hade vunnit hihi

2009-11-12 | 18:14:23
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: