2009-12-01
21:21:21

Lektion för Linda


Så , då har man varit och ridit idag med. Lektion för Linda denna gång. Skoj att få någon att bolla lite med angående hackamoret. Pyret dansade på precis som hon skulle, lite trött blev hon men det är för att hon använder så jäkla mycket mer rygg än vad hon är van vid. Tro mig, fast jag bara ridit på henne sen i fredags syns det redan på musklerna. Funderar på om jag ska rida igenom henne med bett imorgon eller senare i veckan , är ju Ragnar-träningar i helgen igen. För rida igenom henne med bett kommer jag fortfarande få göra ibland, hon blir lätt lite stelare annnars. Så böja igenom henne i 45minuter i veckan låter som en bra plan.

Åh, känns så himla roligt att det funkade så bra att rida henne bettlöst, äntligen kommer vi någonstans!

Ett steg närmare att bli ett sånt där riktigt drömhäst!




Gammalt kort...


Men satan i gatan så kallt det är ute idag, biter ordentligt i kinderna..
Pyret hade tydligen tagit tillfället i akt fick jag höra, och haft en riktig akrobatik uppvisning i hagen.
Usch, jag tycker det är lagom när det är några plusgrader ute, så att marken inte är frusen...
Vad tycker ni?


// M





Update; Självklart är inte Ragnarträningen denna helg, utan nästa. jag snurrade till det, skyller på trötthet och förfrysningskador.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: